FAQ (Frequently Avoided Questions)
ofte VVV (Veel Vermeden Vragen)
Een kind stelt dagelijks makkelijk 400 vragen. Een volwassene amper nog 30.
In een professionele context willen we productief zijn, elkaar goed begrijpen en geen tijd verliezen.
Vragen spelen hierbij een cruciale rol.
Hoe stel je goede vragen?
Hoe kan je via goede vragen snellere en betere resultaten bereiken?
Deze workshop leert je hoe bewuste vragen het vertrouwen in jouw team versterken en hoe je de betrokkenheid en dynamiek verhoogt door net (meer) vragen te stellen.
Weg misverstanden en veronderstellingen, welkom moed en verruimende vragen.
Je neemt mee …
De toegevoegde waarde van vragen in een gesprek
Welke vragen aanzetten tot denken en/of doen
Hoe je vragen in zet bij het delegeren en opvolgen in een team
Soorten vragen
Hoe je vragen gebruikt om jouw gesprek beter te laten werken
Inhoud
Flow, blockers en de rol van vragen in een gesprek
Kracht van vragen in een team
Soorten vragen en hun toepassing
De dynamiek ‘gericht vragen stellen’ versus ‘gericht luisteren’
Belemmeringen bij vragen
De mosterd voor deze workshop?
o.a. S. Covey, O. Scharmer; J. Bommerez; Carol S.Dweck; Brené Brown; D. Bohm; P. Lencioni;
M. Rosenberg; P. Senge
Voor wie?
managers
leidinggevenden
zaakvoerders
teamleden
Deze opleiding is een waardevolle aanvulling op opleidingen en trajecten rond leidinggeven, persoonlijke leiderschap
Praktisch
6 tot 10 deelnemers
duur 0.5 dg
regio: Maldegem | Eeklo | Gent
Deze opleiding komt in aanmerking voor de KMO portefeuille